Také řešíte dilema, zda nechat schovanou krabici od nového šicího stroje? A k čemu? Zákon říká, že nemusím! Ano, je to tak, podle zákona. Když zboží reklamujete nebo potřebujete stroj v době záruky opravit, nejste povinni mít původní obal.
Nicméně je dobré si položit a zodpovědět následující otázky:
- Chci platit dopravu v případě záruční opravy?
- Chci riskovat, že se stroj při dopravě do servisu či zpět poškodí?
V dřívějších dobách, jsme byli zvyklí, že v každém větším městě byl autorizovaný servis téměř pro všechny značky, ať jste přijeli do Brna, Prahy, Olomouce, Vyškova, Ostravy či jinam, minimálně v každém okresním městě byl servis šicích strojů. Dnes už tomu tak není. Každá značka má zpravidla jeden centrální autorizovaný servis v republice. Oprav je tak málo, že se nevyplatí žádné značce školit po republice techniky nebo dokonce zřizovat pobočky. Navíc se zavádí stále nové modely a není kapacita je stále proškolovat. Oprav je tak málo, že se servisu vyplatí zaplatit pár svozů v případě záručních oprav, než školit následně nevyužité mechaniky.
V autorizovaném servisu je proškolený personál, který dané značce nejlépe rozumí a pokud nechcete přijít o záruku, je třeba jej v záruční době nechat opravit právě tam. Pokud se jedná o záruční opravu, v případě, že jste si schovali originální krabici včetně všech polystyrenů, udělá Vám většina značek svoz stroje zdarma. Když kompletní balení nemáte, tak servis svoz neobjedná. Budete ho platit Vy. Jednoduše proto, že praxe říká, že v případě, že stroj nemá originální výplně, tak je velké riziko poškození. A když se stroj při dopravě poškodí, náklady na rozbitý stroj půjdou za zákazníkem. Bezpečné zabalení garantuje odesílatel. Ale dopravce škodu nezaplatí z důvodu, že stroj nebyl dostatečně zabalen výplněmi proti poškození. Když je originálně zabalen, tak je šance poškození minimální a pokud by se přesto výjimečně něco stalo, tak dopravce škodu uhradí.
Pokud tedy nechcete, aby se stroj poškodil, potřebujete krabici a originální polystyreny. Už nikdy nezabalíte stroj tak bezpečně proti nárazům, jako byl zabalen z výroby. A u overlocků a coverlocků to platí dvojnásob!!!
Takže nejprve najdete originální krabici včetně všech polystyrenů, zavoláte nám, sdělíte nám svůj problém a my Vám poradíme, jak dál postupovat. Pokud se nepodaří problém vyřešit telefonicky či mailem, sdělíme Vám jak dále postupovat. Domluvíme se na den, kdy je možné stroj u Vás vyzvednout. Pak už je to pro Vás jednoduché – stroj zabalíte kompletní do krabice i s polystyreny včetně příslušenství. Pro možnost určení závady je lepší nechat stroj navlečený vč. nití a přiložit k němu i vzorky nejčastěji šitých materiálů, aby technik měl o Vašich potřebách co nejpřesnější informace.
V případě, že krabici nemáte, už je to složitější. Musíte sehnat odpovídající krabici a výplňový materiál, aby se stroj přepravou nepoškodil, peřina opravdu nestačí :-D, no a v neposlední řadě musíte balík odnést na poštu či jinému dopravci a poslat. A riskujete znehodnocení výrobku místo opravy.
Takže za nás: zjednodušme si život, tahle krabice je opravdu důležitá. Není až tak velká a hlavně Vám ušetří spoustu zbytečných starostí během záruky i po záruce.