Patky pro šicí stroje Lucznik - návod na použití

26.03.2009
Návod k použití doplňkového příslušenství pro šicí stroje Lucznik poslouží jako rádce při používání patek. chcete vědět, jak zacházet s patkami, které lze dokoupit pro šicí stroje Lucznik? V tomto článku naleznete odpověď.

 

Návod k použití patek a doplňkového příslušenství pro šicí stroje LUCZNIK

Jak nasadit patku Lucznik? Jak šít s patkou Lucznik? K čemu slouží patka pro šicí stroj?

0) Výměna šicích patek a nasazení držáku šicí patky
Držák patky Lucznik

    
1) Látací patka                                                     2) Patka pro lemování
Látací patka Lucznik                                                                 Patka pro lemování Lucznik

 

3) Řasící patka                                                    4) Patka na rovný steh
Řasící patka Lucznik                                                                   Patka na rovný steh Lucznik

 

5) Patka pro overlockový steh                         6) Vyšívací patka průhledná
Patka pro overlockový steh Lucznik                                                                   Vyšívací patka Lucznik

 

7) Patka na slepý steh                                        8) Patka na skrytý zip
Patka na slepý steh Lucznik                                                                   Patka na krytý zip pro šicí stroje Lucznik

 

9) Patka pro všívání šňůrek                               10) Šití dvojjehlou

 Patka pro všívání šňůrek Lucznik                                                                   Dvojjehla Lucznik

 
11) Patka horního podávání                                12) Vodítko okraje a prošívání

  Patka horního podávání - kráčející patka                                                                      Vodítko Lucznik



 

13) Patka teflonová vyšívací                              14) Patka kolečková válcová

Patka teflonová Lucznik                                                               Patka kolečková válcová Lucznik

 


15) Patka pro našívání provázků                      16) Patka pro šikmý proužek

Patka pro našívání provázků Lucznik                                                           Patka pro šití šikmých proužků Lucznik


17) Overlocková patka s ořezovým strojkem         18) Patka quiltovací uzavřená
Overlocková patka s ořezem Lucznik                                                        Patka Lucznik quiltovací otevřená


19) Patka quiltovací otevřená                                  20) Patka pro volné quiltování


Patka quiltovací uzavřená Lucznik                                                         Quiltovací patka Lucznik


21) Patka víceúčelová s pravítkem                         22) Patka patchworková s vodičem
Patka víceúčelová s pravítkem Lucznik                                                           Patka patchworková 1/4 s vodičem Lucznik


23) Patka pro quilt a patchwork                               24) Patka pro kruhové výšivky
Patka pro quilt a patchwork Lucznik                                                           Patka pro kruhové výšivky Lucznik
25) Nasazení lemovače a držák lemovače

Návod na použití lemovačů Lucznik


 

Výměna šicích patek a nasazení držáku šicí patky
 

Podívejte se na ilustrační video, jak snadno vyměnit patku na šicích strojích Lucznik. Dále uvidíte i samotnou výměnu držáku patek.


 

Nasazení držáku šicí patky


Nadzvedněte upínací tyč šicí patky (a). (1)
Podle obrázku upevněte držák šicí patky (b)

Patky pro šicí stroje Lucznik

Nasazení šicí patky
Držák (b) šicí patky posunujte dolů, dokud zářez (c) nebude přímo nad čepem (d). (2)
Zvedněte páčku (e).
Posuňte držák (b) šicí patky dolů a šicí patka (f) sama automaticky zapadne.

Vyjmutí šicí patky
Zvedněte šicí patku. (3)
Zdvihněte páčku (e) a patka se sama vysune.

Připojení vodítka švu
Vodítko švu (g) připojte do štěrbiny podle obrázku. Nastavte tak, jak je nutné podle lemu, přehybu, apod. (4)

Upozornění:
Když budete provádět jakýkoliv z těchto úkonů, vypněte síťový vypínač do polohy „O“.
 

 

Látací patka pro šicí stroje Lucznik 

Látací patka

Látání a zašívání materiálu

Použijte látací patku.

Nastavením ovladače posuvu látky do polohy „ “ zasuňte podavače (zoubky) pod stehovou desku, příp. nasaďte kryt podavače (dle návodu na obsluhu konkrétního modelu).
Volič tvaru stehu nastavte na  přímý steh  .

Sejměte upínadlo šicí patky. (obr.1)
Na držák patky nasaďte látací patku. Páčka (a) musí být za upínacím šroubem jehly (b). Ukazováčkem pevně zezadu přitiskněte látací patku a utáhněte šroub (c) (obr.2).

Nejprve obšijte okraj dírky (aby se zajistila vlákna proti párání) (obr.3). V první řadě: Vždycky postupujte zleva doprava. Otočte šitý kus o ¼ a přešijte. Pro snadnější práci a lepší výsledky je vhodné používat látací kruh.

Upozornění:
Látání s volným pohybem látky se děje bez pomoci podávacího zařízení stroje. Pohyb látky záleží zcela na osobě, která operaci provádí. Musí zkoordinovat rychlost šití a pohyb látky. 

 

 Patka pro lemování pro šicí stroje Lucznik
Patka pro lemování


Na lemy u jemné nebo průsvitné látky.

Použijte patku pro lemování.

Volič tvaru stehu nastavte na přímý steh .

Začistěte okraj látky. Na začátku lemu zahněte pod okraj látky asi dvakrát 3 mm a přichyťte přešitím 4-5 stehy. Nit vytáhněte zlehka dozadu. Zapíchněte jehlu do látky, zvedněte patku a záhyb zaveďte do rolovací části patky.

Okraj látky zlehka přitáhněte k sobě a snižte šicí patku.
Začněte šít a látku veďte v rolovací části patky – držte ji nahoru a lehce doleva.  

 


 Řasící patka pro šicí stroje Lucznik

Řasící patka


Usnadňuje rovnoměrné nařasení materiálu.

Použijte řasící patku.
Volič tvaru stehu nastavte na přímý steh .

Uvolněte držák patky a nasaďte řasící patku, snižte nastavení napětí do polohy pod 2.
Vložte látku, kterou chcete řasit pod patku vpravo patky.
Ušijte řadu stehů, přičemž držte okraj látky souměrně s pravou hranou patky.
Stehy automaticky řasí materiál. Zatáhnutím za spodní nit materiál více nařasíte.
Vhodné pro lehké až středně těžké materiály.

Řasení a přichycení zřasené látky jednokrokově

Podívejte se na řasící patku a najdete na její spodní části vybrání. Když toto vybrání použijete, můžete nařasit spodní vrstvu látky zatímco jí přišíváte na rovnou, plochou vrstvu horního materiálu, jako např. u pásku živůtku nebo u korzetu.


Uvolněte držák patky a nasaďte řasící patku
Vložte látku, kterou chcete řasit pod patku vpravo patky.
Vložte svrchní materiál pravým okrajem do vybrání.
Veďte a šijte obě vrstvy viz. obrázek.










Upozornění:
Šijte pomalu střední rychlostí pro lepší kontrolu materiálu.

 


 Patka na rovný steh pro šicí stroje Lucznik



Patka na rovný steh


Patka na rovný steh se používá pro dokonale rovné prošívání materiálu vč. zpětného stehu.

Použijte patku na rovný steh.
Volič tvaru stehu nastavte na přímý steh .

Do držáku šicí patky vložte prošívací vodítko a nastavte požadovanou rozteč.

Posouváním látky prošijte řady stehů, přičemž prošívací vodítko sleduje předchozí řadu stehů.

 
Upozornění:
Vodítko je možné dokoupit jako volitelné příslušenství. Zpravidla není součástí základní výbavy stroje.

 

 Overlocková patka pro šicí stroje LucznikPatka pro overlockový steh

Švy, začištění, viditelné lemy.

Použijte patku pro overlockový steh.

Zvolte vhodnou délku stehu (viz. návod ke stroji).
Šířku stehu je možné navolit tak, aby vyhovovala látce.

Dvojitý overlockový steh   

Pro jemné úplety, ručně pletené materiály, švy.

Pružný overlock   

Pro jemné úplety, žerzej, lemy u krku, žebrování.

Všechny overlockové stehy jsou vhodné pro šití a začištění okrajů a viditelných švů v jednom kroku.
Při začištění by měla jehla procházet jen těsně přes okraj látky.

 

Upozornění:
Používejte nové jehly nebo jehly s kulatou špičkou ! nebo jehly pro pružné materiály (jehly stretch).

 

 Vyšívací patka pro šicí stroje LucznikVyšívací patka


Na vyšívání dekorativních stehů, výšivek, monogramů a dále pro přišívání aplikací, výšivek, krajky apod.

Použijte vyšívací patku.

Použijte saténový steh pro přišívání aplikací nebo požadovaný dekorativní steh pro dekorativní šití. Při šití saténovým nebo dekorativním stehem je nutno nastavit délku a šířku stehu.

Tato patka usnadňuje posun materiálu s hrubšími stehy, které vznikají při šití saténovým stehem (velmi hustý cik cak). Je vhodná i pro šití velmi jemným materiálů.

Před šitím vyzkoušejte na odstřižku látky.


Upozornění:
Při šití jemných a tenkých tkanin je nutno podložit vlizelinem.

 


 Patka na slepý steh pro šicí stroje Lucznik
Patka na slepý steh


Na lemy, záclony, kalhoty, sukně, apod.

• slepý lem pro pružné látky
• slepý lem / prádlo pro pevné látky.

Použijte patku na slepý steh..

Látku složte podle vyobrazení s tím, že nahoře je rubová strana.
Látku umístěte pod šicí patku. Otáčejte ručním kolem tak dlouho, až se jehla přehoupne zcela vlevo. Měla by propíchnout sklad látky. Pokud ne, upravte šířku stehu na patřičnou hodnotu.

Otáčením točítka nastavte vodítko tak, aby se zlehka opíralo o sklad.

Pomalu šijte a pečlivě dbejte na to, aby látka procházela podél hrany vodítka.

 

Upozornění:
Šití slepých lemů vyžaduje praxi.
Vždycky si nejprve šití vyzkoušejte.

 Patka na slepý steh pro šicí stroje Lucznik 

 

Patka na skrytý zip

Patka na krytý zip pro šicí stroje Lucznik

Patka na skrytý zip slouží na přišívání krytého zipu bez nutnosti otáčet látku.

Použití:

Volič tvaru stehu nastavte na „ “.

Použijte patku na krytý zip.

Patka na našívání krytých zipů se může nasadit buď vpravo (1) nebo vlevo (2) podle toho, na jaké straně patky chcete šít.




Kolem jezdce zipu můžete šít tak, že jehlu snížíte, aby se zapíchnula do látky, zvednete patku a jezdce posunete za patku. Patku snížíte a pokračujete v šití.

Také je možné všívat kord do lemovací pásky a vytvořit lem.

 Volič délky stehu nastavte mezi „1“ – „4“ (podle tloušťky látky).  

 

 Patka na všívání šňůrekPatka pro všívání šnůrek

 

Dekorativní efekty, polštáře, ubrusy, apod.

 


Použijte patku pro všívání šňůrek.

 


Volič tvaru stehu nastavit na   .

 

Pro všívání tkanice se kromě klikatého stehu hodí i další stehy, například slepý lemovací, vícenásobný klikatý nebo dekorativní stehy.


 

Tkanici vložte mezi pružinu kryjící drážku pro tkanici a patku. Tkanice by měla procházet drážkou. Je možné našívat jednu, dvě nebo tři tkanice. Šířka stehu se nastaví podle počtu tkanic a zvoleného stehu.

 

Šití dvojjehlou


-    Povolte napětí horní niti.
-    Otočte kolem výběru stehu na zvolený steh, přičemž postupujte stejně jako u stehů šitých při použití jednoduché jehly.
-    Pootočte regulátorem délky stehu na požadovanou délku.
-    Nasaďte dvojjehlu stejně jako při založení jedné jehly (plochou stranou od sebe).
-    Založte druhou nit na dodatkový trn. Ujistěte se, že jsou obě niti stejného typu a tloušťky. Můžete navléct nitě jedné nebo dvou barev. Navlečte obě niti podle návodu k navlékání niti pro šití jednou jehlou. Je potřeba dávat pozor, aby se nitě nekřížily. Každou jehlu navlékejte samostatně, nenavlékejte nitě společně!!! Jedna nit je navlečena za háčkem jehly a druhá před ním!!!
-    Při šití dvojjehlou je nutno šít zvolna, pomalu a plynule, což zabezpečí správnou kvalitu šití.
-    Před zahájením šití se vždy ubezpečte pomalým otáčením ručního kola k sobě, zda dvojjehla oběma ostří prochází přes otvor ve stehové desce, abyste dvojjehlu nezohli či nezlomili, nebo nepoškodili stehovou desku.

Dvojjehlu můžete využít při dekorativním šití  nebo pokud chcete zesílit šev prošitím dvěmi jehlami.


 

 


 

 Patka horního podávání

Kráčející patka - patka horního podávání

Prosím pozor: Vždy nejprve zkuste šít bez kráčející patky. Toto příslušenství by se mělo používat jenom tehdy, když to bude nezbytné.


Když budete na stroji používat standardní, obyčejnou patku, látka se bude snadněji navádět a lépe budete vidět šev. Tento šicí stroj umožňuje dělat stehy vynikající kvality na látkách v široké škále od jemných šifónů po několik vrstev denimu.

 

Patka horního podávání - kráčející patka, krok 1 a 2Kráčející patka z příslušenství vyrovnává posunování horní a spodní vrstvy látky a lépe se s ní lícují kostky, proužky a vzory. Pomáhá také zabránit nerovnoměrnému posunu u velice obtížných látek.


1. Zvedněte páčku zvedání šicí patky, aby se nadzvedla noha šicí patky.







2. Sejměte držák šicí patky odšroubováním upevňovacího šroubu na noze patky (proti směru hodinových ručiček).

 

Kráčející patka - patka horního podávání, krok 3 a 4

3. Nasaďte na stroj kráčející patku takto:
- Rameno (a) musí zapadnout nad šroub a uchycení jehly (b).
- Nasuňte plastovou násadku (c) ze svého pohledu zleva doprava tak, aby zapadla do nohy šicí patky.
- Snižte nohu šicí patky dolů.
- Dejte zpět upevňovací šroub šicí patky a utáhněte (po směru hodin).
- Zkontrolujte bezpečné a pevné utažení šroubu jehly i upevňovacího šroubu šicí patky.




4. Vytáhněte spodní nit nahoru a zároveň s horní nití je položte za příslušenství kráčející patky.

 

Vodítko okraje a prošívání

Vodítko okraje a prošívání

Do držáku šicí patky vložte vodítko okraje a prošívání podle znázornění na obrázku a nastavte si odstup podle potřeby.




Vodítko okraje a prošívání

Ušijte první řadu a látku posuňte tak, aby při šití dalších řad vodítko procházelo vždy po předcházející řadě stehů.

 

Vodítko okraje a prošívání





















 

 

Patka teflonová

Teflonová patka
Slouží k šití přilnavých materiálů (např. kůže, koženka, jemné materiály apod.). Teflonová patka je vyrobena z bílého plastu, který má jinou přilnavost než klasické kovové patky. Materiál na patku nepřilne a při šití se neshrnuje a nekrčí.


Použití:
1. Nasaďte teflonovou patku na držák patky u Vašeho šicího stroje.
2. Nastavte na stroji libovolný steh.
3. Šijte jako s klasickou základní patkou běžně umístěnou na šicím stroji.

 

 

Patka kolečková válcová

Patka kolečková válcová Lucznik
Používá se při šití hodně silných materiálů (např. kůže, vinyl). Vyrobena z průhledného plastu. Patka šitý materiál pomocí kolečka "válcuje" před sebou, takže se nebrzdí a usnadňuje tím šití silných materiálů.

 

Použití:

1. Nasaďte patku na držák patky stroje.

2. Nastavte požadovaný steh.

3. Začněte šít.

 

 

Patka pro našívání provázků a pásků

 Patka pro našívání provázků

Patka se používá pro našívání až 9 tenkých provázků či šňůrek. Při šití je nutné používat dvojjehlu s rozpichem 2 mm.


Použití:
1. Nasaďte patku pro našívání provázků a pásků.
2. Nasaďte dvojjehlu rozpich 2 mm.
3. Navlečte nitě pro šití dvojjehlou dle návodu šití dvojjehlou.
4. Při přišívání prvního provázku je potřeba, vyznačit si předem křídou nebo mizícím fixem čáru, kde má být provázek přišit.
5. Při našívání druhého provázku vytvoříte vodorovný rozestup tak, že první přišitý provázek bude při šití veden ve vedlejší drážce patky.

 

 


 

Patka pro lemování šikmým proužkem

 Patka Lucznik pro sikmé proužky

Používá se pro lemování látky pomocí šikmého proužku. Pro lemování je vhodné použít složený šikmý proužek o šířce 0,5 až 2 cm. Šikmý proužek lze snadno vytvořit pomocí speciální pomůcky -  zakladač šikmých proužků.

Šikmý proužek na okraji sestřihněte do špičky a následně jej vsuňte do plastové části patky tak, aby se rozvíral směrem vlevo. Kolečkem u pravítka plastové části patky nastavte posuvnou část patky tak, aby těsně doléhala k okraji šikmého proužku. Patku nasaďte na šicí stroj nacvaknutím na držák patek. Mezi vrchní a spodní vrstvu vložte látku, kterou si přejete olemovat; vytvoříte tak "sendvič" tří vrstev látky. Zvolte rovný nebo klikatý steh.  Pomocí funkce polohování jehly nebo pomocí šroubu na patce napozicujte jehlu k levému okrai šikmého proužku nebo dle potřeby.


Použítí patky nejlépe znázorňuje následující video.

 



Overlocková patka s ořezovým strojkem


Použití:
1. Pro připevnění overlockové patky s ořezem musíme sundat původní patku a odmontovat držák patky.
2. Držák patky odmontujeme povolením šroubku, který se nachází na boční (levé) straně jehelní tyče.
3. Jehlu dáme do nejvyšší polohy a ořezovou patku nasadíme na jehelní tyč. Pomocí šroubku přišroubujeme.
4. Při šití s ořezovou patkou nejprve šitou látku 2-3 cm nastřihneme v požadované vzdálenosti od pravého okraje látky (nejméně však 0,5 - 2 cm od okraje).
5. Nastřiženou látku vložíme pod ořezovou patku tak, že levá strana nastřižené látky je pod patkou a pravá nad ořezovým nožem.

Overlockovou patku s ořezem lze použít pouze pro šicí stroje s overlockovými stehy.






 

Patka quiltovací uzavřenáLátací patka Lucznik


Nasazení patky:

Quiltovací uzavřená patka se nasazuje jinak, než většina patek Lucznik. Je třeba ji přišroubovat na jehelní tyč namísto držáku na patky.


 
  1. Sejměte upínadlo šicí patky. (obr.1)
  2. Na držák patky nasaďte quiltovací uzavřenou patku. Páčka (a) musí být za upínacím šroubem jehly (b) a opírat se o něj.
  3. Ukazováčkem pevně zezadu přitiskněte látací patku a utáhněte šroub (c) (obr.2).


Patka při šití lehce poskakuje.



Použití:

Nastavením ovladače posuvu látky do polohy „ “ zasuňte podavače (zoubky) pod stehovou desku, příp. nasaďte kryt podavače (dle návodu na obsluhu konkrétního modelu).
Volič tvaru stehu nastavte na  přímý steh   nebo na klikatý steh  .


Při zasunutých zoubcích podavače je na uživateli, aby posouval látku rukama. Umožňuje mu to posouvat látku všemi směry a prošít ji v nejrůznějších tvarech dle svého uvážení.



Začátek šití volným quiltováním:

Jemně přidržujte horní nit a nit cívky a ušijte asi čtyři pojistné stehy.
Veďte tkaninu oběma rukama do požadovaných směrů a zároveň udržujte tkaninu rovnoměrně napnutou. Doporučujeme vyzkoušet rovné stehy (2 - 2,5 mm)
Po skončení quiltingu ušijte několik pojistných stehů a ustřihněte nitě.



 

Patka quiltovací otevřená

Látací patka Lucznik


Nasazení patky:

Quiltovací otevřená patka se nasazuje jinak, než většina patek Lucznik. Je třeba ji přišroubovat na jehelní tyč namísto držáku na patky.


 
  1. Sejměte upínadlo šicí patky. (obr.1)
  2. Na držák patky nasaďte quiltovací otevřenou patku. Páčka (a) musí být za upínacím šroubem jehly (b) a opírat se o něj.
  3. Ukazováčkem pevně zezadu přitiskněte látací patku a utáhněte šroub (c) (obr.2).

Patka při šití lehce poskakuje.



Použití:

Nastavením ovladače posuvu látky do polohy „ “ zasuňte podavače (zoubky) pod stehovou desku, příp. nasaďte kryt podavače (dle návodu na obsluhu konkrétního modelu).
Volič tvaru stehu nastavte na  přímý steh   nebo na klikatý steh  .


Při zasunutých zoubcích podavače je na uživateli, aby posouval látku rukama. Umožňuje mu to posouvat látku všemi směry a prošít ji v nejrůznějších tvarech dle svého uvážení.



Začátek šití volným quiltováním:

Jemně přidržujte horní nit a nit cívky a ušijte asi čtyři pojistné stehy.
Veďte tkaninu oběma rukama do požadovaných směrů a zároveň udržujte tkaninu rovnoměrně napnutou. Doporučujeme vyzkoušet rovné stehy (2 - 2,5 mm)
Po skončení quiltingu ušijte několik pojistných stehů a ustřihněte nitě.

 
 

Patka pro volné quiltování

Látací patka Lucznik

Nasazení patky:

Patka pro volné quiltování se nasazuje jinak, než většina patek Lucznik. Je třeba ji přišroubovat na jehelní tyč namísto držáku na patky.


 
  1. Sejměte upínadlo šicí patky. (obr.1)
  2. Na držák patky nasaďte patku pro volné quiltování. Páčka (a) musí být za upínacím šroubem jehly (b) a opírat se o něj.
  3. Ukazováčkem pevně zezadu přitiskněte látací patku a utáhněte šroub (c) (obr.2).

Patka při šití lehce poskakuje.



Použití:

Nastavením ovladače posuvu látky do polohy „ “ zasuňte podavače (zoubky) pod stehovou desku, příp. nasaďte kryt podavače (dle návodu na obsluhu konkrétního modelu).
Volič tvaru stehu nastavte na  přímý steh   nebo na klikatý steh  .


Při zasunutých zoubcích podavače je na uživateli, aby posouval látku rukama. Umožňuje mu to posouvat látku všemi směry a prošít ji v nejrůznějších tvarech dle svého uvážení.



Začátek šití volným quiltováním:

Jemně přidržujte horní nit a nit cívky a ušijte asi čtyři pojistné stehy.
Veďte tkaninu oběma rukama do požadovaných směrů a zároveň udržujte tkaninu rovnoměrně napnutou. Doporučujeme vyzkoušet rovné stehy (2 - 2,5 mm)
Po skončení quiltingu ušijte několik pojistných stehů a ustřihněte nitě.
 

Patka víceúčelová s pravítkem

Patka víceúčelová s pravítkem
Pravítko na patce pomáhá při šití udržovat pravidelnou vzdálenost např. od okraje. Patka víceúčelová s pravítkem je vhodná pro všechny šicí stroje nové modelové řady (vyrobené po roce 2006) s šířkou stehu do 5 mm.

Použití:

Víceúčelová patka s pravítkem se nasazuje nacvaknutím na držák patek na šicím stroji Lucznik.
Ujistěte se, že je vypínač šicího stroje v poloze "O" (vypnutý). Zdvihněte patku páčkou pro zdvih patky. Páčkou na zadní straně patky uvolněte patku z držáku patek. Na její místo umístěte novou patku. Snižte jehelní tyč páčkou pro zdvih patky do pozice dole a nechte patku zacvaknout na držák patek.
S patkou šijte jako se základní (univerzální) patkou.

 

Patchworková patka 1/4" s vodítkem

Patka Lucznik pro patchwork 1/4
Patchworková patka 1/4" s vodičem se používá pro přesnější prošívání metodou patchwork a quilting. Vodič této patky je v přesně vzdálenosti 1/4 palce od jehly.

Použití:
Patchworková patka 1/4" s vodičem se nasazuje nacvaknutím na držák patek na vašem šicím stroji Lucznik.
Ujistěte se, že je vypínač šicího stroje v poloze "O" (vypnutý). Zdvihněte patku páčkou pro zdvih patky. Páčkou na zadní straně patky uvolněte patku z držáku patek. Na její místo umístěte novou patku. Snižte jehelní tyč páčkou pro zdvih patky do pozice dole a nechte patku zacvaknout na držák patek.
Šijte rovným stehem. Patka slouží k prošívání ve vzdálenosti 1/4 palce (inch) od předchozího stehu.

 
 

Patka pro quilt a patchwork

Patka pro quilt a patchwork
Patka pro quilt a patchwork se používá pro přesnější prošívání metodou patchwork a quilting.

Použití:
Nacvakněte patku pro quilt a patchwork na držák patek na vašem šicím stroji Lucznik.

Ujistěte se, že je vypínač šicího stroje v poloze "O" (vypnutý). Zdvihněte patku páčkou pro zdvih patky. Páčkou na zadní straně patky uvolněte patku z držáku patek. Na její místo umístěte novou patku. Snižte jehelní tyč páčkou pro zdvih patky do pozice dole a nechte patku zacvaknout na držák patek.
Můžete začít šít.

 


Patka pro kruhové výšivky

Patku pro kruhové výšivky nasadíte přišroubováním na jehelní tyč namísto držáku pro patky.


Zvětšení a zmenšení obvodu - patka pro kruhové výšivky Lucznik

Pomocí velkého šroubu na patce můžete zvětšovat a zmenšovat obvod výšivky.
- uvolněte šroub
- posuňte kruhovou část patky doleva (pro zvětšení obvodu) nebo doprava (pro zmenšení obvodu)
- utáhněte šroub
Můžete začít šít.




 

Nasazení držáku na lemovače a nasazení lemovačů Lucznik


Pro obrázkový návod následujte tento odkaz: Návod na nasazení lemovačů Lucznik

1.    Zvedneme patku, zamáčkneme zadní páčku a patku sundáme.
2.    Povolíme šroubek a sundáme i univerzální držák patek. Šroubek neodšroubujeme úplně, stačí pár otáček.
3.    Na šroubek nasadíme držák lemovačů a opět ho dotáhneme (šipka 1). Na úchyt (šipka 2) nasuneme lemovač.
4.    Lemovač má na jedné plošce kulatý otvor, kterým ho nasadíme na úchyt (šipka 2) a na který navazuje otvor posunu. Na něm můžeme celý lemovač posunovat dle potřeby doleva. Tímto posunem určujeme pozici jehly v následném šití.  Zajistíme lemovač dotažením kolečka (šipka 1). Do otvoru (šipka 3) zasuneme horní nit a vytáhneme dozadu na pracovní plochu.
5.    Ve směru šipky 1 nasuneme do šneku lemovače látku a to dostatečně hluboko, aby vytvořila záhyb. Současně ji posouváme dozadu ve směru šipky 2.
Nedostatečně vložená látka:
Správně vložená látka:

6.    Patku přitlačíme k podložce a lemujeme.
V našem e-shopu nabízíme držák lemovačů, lemovače v různých velikostech 0,6 cm, 0,9 cm, 1,5 cm a 2,2 cm a nabízíme také cenově zvýhodněnou sadu všech těchto velikostí lemovačů včetně držáku.
Natažení látky do lemovače není úplně snadné, ale všechno chce cvik a, když to budete trpělivě zkoušet, jistě vám to brzy půjde. Práci výrazně usnadní předchozí zažehlení lemu.