0
0,- 

Patky pro overlocky Lucznik - návod na použití

12.10.2016
Článek Patky pro overlocky Lucznik - použití slouží jako rádce pro při používání patek. Pokud chcete vědět, jak zacházet s patkami, které jste si dokoupili pro svůj overlock, přečtěte si tento článek.

Návod na použití doplňkového příslušenství pro overlocky Lucznik 720D-4 a 720D-5

1) Patka pro slepý steh
                                       2) Patka pro přišívání korálků

    Patka pro slepý steh                                                         Patka pro přišívání korálků

3) Patka pro přišívání krajky                               4) Patka řasící

     Patka pro přišívání krajky                                                        Řasící patka

5) Patka pro všívání gum                                      6) Patka pro přišívání šňůrek

     Patka pro všívání gum                                                         Patka pro přišívání šňůrek

Patka pro slepý steh (Blind foot)

Kód: 103-00131

Patka pro slepý steh

Patka pro šití záložek na šitých látkách např. na sukních a kalhotách, kde by šev neměl být vidět.

Tuto patku je možno použít pro overlock Lucznik 720D-4 a overlock Lucznik 720D-5.

Příprava šicího stroje:

- Použijte pouze pravou jehlu
- Při šití se používá horní nůž
- Standardní nastavení napětí nitě
- Délka stehu 4-5 mm
- Normální pozice diferenciálu

- Typ stehu:
- 3-nitný overlock nebo
- 3-nitný flatlock

Postup šití:

1. Přeložte látku (viz. obrázek) a umístěte ji pod šicí patku.
2. Povolte šroubek a nastavte vodič okraje tak, aby jehla propíchla látku blízko přeloženého okraje.
3. Lehce navádějte při šití látku rukou, aby jehla s jistotou propíchla okraj ohybu.

Patka pro přišívání korálků (Beading foot)

Kód: 103-00134

Patka pro přišívání korálků

Speciální patka pro našívání korálků, perel, štrasových pásků, tkanic a běžných pásků. Tyto operace se provádí s jednou jehlou.

Tuto patku je možno použít pro overlock Lucznik 720D-4 a overlock Lucznik 720D-5.

Příprava šicího stroje:

- Použijte jen jednu jehlu
- Horní nůž může být zapojen nebo odpojen
- Standardní nastavení napětí nitě
- Délka stehu 3-5 mm
- Normální pozice diferenciálu

- Typ stehu: 
- 3-nitný overlock nebo
- 3-nitný overlock se zesíleným okrajem

Postup šití:

1. Vyberte šicí metodu A nebo B (viz obrázek), potom určete pozici jehly a ušijte 2 – 3 stehy.
2. Otáčejte ručním kolem rukou dokud není jehla na úrovni látky – se zvednutou patkou. Pak vložte konec šňůrky s korálky do vodítka na patce.
3. Ušijte 2 – 3 stehy ručním otáčením ručního kola
4. Lehce přitlačujte korálky při šití levým prstem.
5. Ušijte posledních pár stehů otáčením ručního kola vaší rukou tak, aby korálky nepřekážely jehle a smyčkovačům.

Patka pro přišívání krajky (Lace foot)

Kód: 103-00136

Patka pro přišívání krajky

Patka pro přišívání krajek nebo pásků vzájemně k sobě nebo na šitý kus látky.

Tuto patku je možno použít pro overlock Lucznik 720D-4 a overlock Lucznik 720D-5.

Příprava šicího stroje:

- Použijte pouze pravou jehlu
- Horní nůž může být zapojen nebo odpojen
- Standardní nastavení napětí nitě
- Délka stehu 1,5 – 3 mm
- Normální pozice diferenciálu

- Typ stehu:
- 3-nitný overlock nebo
- 3-nitný standardní rolovaný lem

Postup šití:

1. Vložte látku a krajku pod patku a krajku vyveďte nahoru nad vodítko A.
2. Pokud je to nezbytné uvolněte šroub C a posuňte plochu vodítka B vlevo nebo vpravo k nastavení šířky stehu.
3. Utáhněte šroub C.
4. Navádějte krajku podél naváděcí plochy B a šijte.

Pozn.: Pokud není potřeba ustřihnout látku, umístěte látku i krajku nahoru na vodítko A. Ujistěte se, že horní nůž je vypnut.

Patka řasící (Shirring foot)

Kód: 103-00135

Patka řasící

Tato patka je vhodná pro řasení při šití řasených sukní, sedel, manžet a volánků na oděvech, také můžete tuto patku použít pro spojení dvou látek a pro řasení spodní vrstvy v jedné operaci.

Tuto patku je možno použít pro overlock Lucznik 720D-4 a overlock Lucznik 720D-5.

Příprava šicího stroje:

- Použijte 1 jehlu nebo obě jehly
- Horní nůž je zapojen
- Standardní zapojení napětí nitě
- Délka stehu 3 – 4 mm (podle hustoty řasení)
- Pozice diferenciálu je 2.0

- Typ stehu:
- 3-nitný overlock nebo 
- 4-nitný ultrastrečový nepravý pojistný  steh

Postup šití:

1. Položte dvě vrstvy látky na stroj tak, aby byla vrchní a spodní látka oddělena oddělovacím plíškem A .
2. Ušijte 2 - 3 stehy.
3. Držte a lehce při šití navádějte vrchní a spodní látku  každou zvlášť, samostatně.

Patka pro všívání gum (Elastic foot)

Kód: 103-00132

Patka pro všívání gum

Speciální patka pro všívání gum. Při jedné a téže operaci je látka obnitkována, oříznuta a nařasena, když je přiměřeně natažena guma.

Tuto patku je možno použít pro overlock Lucznik 720D-4 a overlock Lucznik 720D-5.

Příprava šicího stroje:

- Použijte 1 jehlu nebo 2 jehly, záleží na šířce gumy
- Horní nůž je zapojen
- Standardní nastavení napětí nitě
- Délka stehu 3 – 5 mm
- Normální pozice diferenciálu

- Typ stehu: 
- 3-nitný overlock nebo
- 4-nitný ultrastrečový nepravý pojistný  steh

Postup šití:

1. Před připevněním šicí patky na stroj protáhněte gumu skrz patku a nastavte napnutí šroubkem A na patce.
2. Připevněte patku na stroj.
3. Ušijte 2 až 3 stehy za současného tažení gumy lehce dozadu.
4. Pokračujte v šití gumy na látku, přitom lehce táhněte  za konec gumy.

Patka pro přišívání šňůrek (Cording foot)

Kód: 103-00133

Patka pro přišívání šňůrek

Speciální patka pro všití šněrovací tkaniny mezi dvě vrstvy látky v jedné operaci.

Tuto patku je možno použít pro overlock Lucznik 720D-4 a overlock Lucznik 720D-5.

Příprava šicího stroje:

- Obě jehly nebo jen levá jehla
- Horní nůž je zapojen
- Standardní nastavení napětí nitě
- Délka stehu 2 – 5 mm
- Normální pozice diferenciálu

- Typ stehu:
- 3-nitný overlock nebo
- 4-nitný ultrastrečový nepravý pojistný  steh

Postup šití:

1. Položte vrchní látku na látku spodní, lícová strana vrchní látky musí být na lícové straně spodní látky.
2. Položte šněrovací tkaninu mezi vrchní a spodní látku a vložte látky pod patku tak, že se šňůrka bude umístěna pod drážku v patce.
3. Šijte a současně  veďte jak šňůrku tak i látku zároveň.

Pozn.: Touto patkou lze všívat i šikmé pásky a šňůrky.

Uložit